JelentéseEredeteSzófaja Példamondatok

szponzoráció

szponzoráció szó jelentése

A 'szponzoráció' szó jelentése és fogalma a magyar nyelvben az alábbiak szerint adható meg: A szponzoráció olyan tevékenység, amely során egy vállalkozás vagy szervezet anyagi vagy más támogatást nyújt egy eseménynek, projektnek, illetve egy másik vállalkozásnak vagy szervezetnek. Ennek célja általában a támogató vállalkozás vagy szervezet nevének és imázsának népszerűsítése, reklámozása, valamint a támogatott projekt vagy esemény előmozdítása. A szponzoráció lehet pénzbeli támogatás, termékadomány vagy más értékes ajándék, és lehet egyszeri vagy hosszabb távú kapcsolat. A szponzoráció általában meghatározott feltételek és megállapodások alapján valósul meg, amelyek rögzítik a szponzorált fél kötelességeit és jogait, valamint a szponzorálás időtartamát és formáját. Példák a szponzorációra: sportesemények (pl. futballmeccsek), kulturális rendezvények (pl. koncertek), jótékonysági akciók (pl. adománygyűjtő kampányok), média- és tévéműsorok, valamint egyéb projektek vagy kezdeményezések. A szponzoráció előnyös lehet mind a támogató számára, aki megjelenik a szponzorált eseményen vagy projektben, és így népszerűsítheti magát és termékeit, mind pedig a szponzorált fél számára, aki anyagi vagy egyéb támogatást kap az adott tevékenységhez vagy eseményhez.

Értékeld a meghatározást!
(Pozitív: 0 / Negatív: 0)

A szó eredetete, etimológiája

A szavak etimológiája gyakran erősen bizonytalan, és több feltételezés is előfordulhat!

A "szponzoráció" szó eredetét a latin "sponsorare" igéből nyeri, ami annyit jelent, hogy "támogatni, pártolni". A latin szó eredetileg a "sponzor" vagy "fogadó" szóval volt rokon, amely az ókori Rómában egy olyan személyt jelölt, aki vállalta egy másik személy vagy dolog felelősségét.

Az "sponsorare" igét a középkori latinban és a középkori francia nyelvben is használták, de ebben az időszakban a jelentése kissé változott. Nemcsak pénzügyi támogatást jelentett, hanem adott esetben politikai védelmet is. A mai értelemben vett szponzoráció kifejezés viszonylag újabb eredetű, és az angol nyelven keresztül terjedt el.

Az angol nyelvben a "sponsor" szót először a 17. században használták, hogy megjelölje egy személyt vagy csoportot, akik anyagi támogatást nyújtanak egy eseménynek vagy projektnek. Az angolból átvették és beillesztették más nyelvekbe, így alakult ki a "szponzoráció" kifejezés.

A szponzoráció fogalmának kialakulása és népszerűsége az üzleti világban és a sportban gyökerezik. A vállalatok számára a szponzoráció lehetőséget kínál az üzleti kapcsolatok építésére, a márkaismertség növelésére és a célközönség elérésére. A sportesemények, koncertek, művészeti projektek és más nagyobb rendezvények a szponzoráció révén tudnak anyagi támogatást biztosítani, ami hozzájárul ahhoz, hogy ezek az események megvalósulhassanak.

A szponzoráció fogalma azóta jelentős mértékben kibővült, és ma már nemcsak pénzügyi támogatást jelent, hanem lehetőséget ad egy vállalatnak vagy szervezetnek, hogy kapcsolatokat építsen és promóciót végezzen a célközönség felé.

Betűrendben közeli szavak

szóval, szövegkönyv, szövétnek, szóvivő, szpáhi, szponzoráció, ssz , sztahanovista, sztalagmit, sztaniol, sztenderd,