JelentéseEredeteSzófaja Példamondatok

adminisztrator

adminisztrator szó jelentése

Az "adminisztrátor" szó jelentése és fogalma a magyar nyelvben a következő: Az adminisztrátor egy olyan személy, aki valamilyen szervezetben vagy intézményben az adminisztrációs feladatokat látja el. Az adminisztrátor felelős lehet például az irodai munka, irattár kezelése, dokumentumok előkészítése, ügyfélfogadás, levelezés, adatbázis kezelése vagy egyéb adminisztratív tevékenységek végrehajtása területeken. Az adminisztrátor gyakran kapcsolatot tart más munkatársakkal és partnerekkel is, ezért jó kommunikációs és szervező készségekkel rendelkezik. Az adminisztrátor fontos szerepet tölt be egy szervezet hatékony működésében, hiszen feladatai segítik az információ- és munkafolyamatok zavartalan áramlását és a rendszeres adminisztratív feladatok elvégzését.

Értékeld a meghatározást!
(Pozitív: 0 / Negatív: 0)

A szó eredetete, etimológiája

A szavak etimológiája gyakran erősen bizonytalan, és több feltételezés is előfordulhat!

Az "adminisztrátor" szó eredete a latin "administrātor" szóból származik, amely az "administri" igéből képzett alak. Az "administri" igének jelentése "vezetésre, irányításra való felkérés vagy kinevezés". A latin szóban az "ad-" előtag azt jelenti, hogy valaki másnak segítséget nyújt vagy valamit elvégez. A "ministrare" pedig azt jelenti, hogy szolgál vagy segít.

A 'adminisztrátor' szó a közép-európai régióban terjedt el, és különböző nyelveken is hasonló formát öltött. Például a német nyelvben "Administrator", a francia nyelvben "administrateur", az angol nyelvben pedig "administrator". Ezek mind ugyanabból a latin eredetű szóból származnak.

Az adminisztrátor egy olyan személy, aki irányítja, kezeli és felelős az adott terület vagy rendszer üzemeltetéséért és adminisztrációjáért. Ez lehet akár egy vállalat, intézmény vagy online platform adminisztrátora is.

Szófaja és helyesírása

főnév

Példamondatok

1. Az adminisztrátor feladata az adatbázisok karbantartása és frissítése.
2. Az irodai adminisztrátor segít az ügyfeleknek a dokumentumok kezelésében.
3. Az iskolai adminisztrátor segít a diákoknak a beiratkozási folyamatban.
4. Az internetes oldal adminisztrátora felelős az oldal tartalmának frissítéséért és moderálásáért.
5. A rendszergazda adminisztrátori jogosultságokkal rendelkezik a hálózati rendszeren.
6. Az egészségügyi intézmény adminisztrátora foglalkozik a betegfelvételekkel és időpontok koordinálásával.
7. Az adóügyi adminisztrátor segít a vállalkozásoknak az adóbevallások elkészítésében.
8. A banki adminisztrátor felelős az ügyfelek pénzügyi tranzakcióinak nyilvántartásáért és kezeléséért.
9. Az irodaház adminisztrátora gondoskodik a létesítmények fenntartásáról és az irodák rendjéről.
10. Az online fórum adminisztrátora ellenőrzi a bejegyzéseket és moderálja a vitákat.

Fontos megjegyezni, hogy ezek csak példamondatok, így a szövegkörnyezettől és a konkrét helyzettől függően változhatnak.

Rokonértelmű szavak

üzemeltető, irányító, kezelő, felügyelő, adminisztráló, rendszergazda

Fonetikus átírás

[adminisztrátor] - [ɒd.min.is.tra:.tor]

Betűrendben közeli szavak

satanfajzat, arany, cibak, magus, betegallomany, adminisztrator, faradsagos, tarsadalomtudomany, szalamander, almasderes, csonakos,