adminisztráció
adminisztráció szó jelentése
Az 'adminisztráció' szó jelentése és fogalma a magyar nyelvben a vezetés, irányítás, intézkedési, szervezési feladatok összessége egy adott területen vagy szervezetben. Az adminisztráció alapvetően a bürokratikus rendszer része és gyakran tartalmazza az írásbeli dokumentációkat, az adatgyűjtést és az ügyintézést.
Értékeld a meghatározást!
A szó eredetete, etimológiája
A szavak etimológiája gyakran erősen bizonytalan, és több feltételezés is előfordulhat!
A szó kialakulása a latin 'administratio' szóból ered, ami azt jelenti, hogy vezetés, irányítás, gondozás. A magyar nyelvbe való átültetése során a 'adminisztráció' szót alkották.
Szófaja és helyesírása
Az 'adminisztráció' szófaji besorolása főnév és helyesírása: adminisztráció.
Példamondatok
Példamondatok:
- Az adminisztráció elengedhetetlen része a gazdasági életnek.
- Az új cégvezető megpróbálta egyszerűsíteni az adminisztrációs folyamatokat.
- Az állami adminisztráció sokszor túlbonyolítja az ügyintézést.
Rokonértelmű szavak
Rokonértelmű kifejezések:
- Ügyintézés
- Vezetés
- Irányítás
- Szervezés
- Bürokrácia
Betűrendben közeli szavak
adherencia, adhézió, adipositas, adjunktus, adjuváns, adminisztráció, admirális, admittancia, adóalap, adóelengedés, adóhivatal,