roadshow
roadshow szó jelentése
A "roadshow" szó jelentése és fogalma a magyar nyelvben: A "roadshow" kifejezés egy olyan eseménysorozatot jelent, amely során egy vállalat vagy szervezet képviselői különböző helyszíneken találkoznak a célközönséggel. A roadshow általában egy adott termék vagy szolgáltatás bemutatását, promócióját, értékesítését vagy a vállalat brandépítését szolgálja. A roadshow során a vállalat képviselői utaznak egyik helyről a másikra, és bemutatókat, prezentációkat tartanak, termékeket vagy szolgáltatásokat mutatnak be, üzleti partnereket találkoznak, vagy akár értékesítési lehetőségeket keresnek. A roadshow lehet regionális vagy nemzetközi jellegű, és több napig vagy akár hetekig is eltarthat. A roadshow célja általában az ügyfelekkel való kapcsolatteremtés, üzleti lehetőségek kiaknázása, új piacok felfedezése és a vállalat hírnevének erősítése. Az eseménysorozaton résztvevők gyakran ingyenesen részt vehetnek a rendezvényeken, és lehetőségük van közvetlenül megismerkedni a vállalat képviselőivel, termékeivel vagy szolgáltatásaival. A roadshow tehát egy hatékony marketing- és értékesítési stratégia, amely segíthet a vállalatnak új ügyfeleket szerezni és megerősíteni a már meglévő kapcsolatokat.
Értékeld a meghatározást!
A szó eredetete, etimológiája
A szavak etimológiája gyakran erősen bizonytalan, és több feltételezés is előfordulhat!
A "roadshow" kifejezés eredete az angol nyelvből származik, és a 19. század végén kezdett elterjedni. Az eredeti jelentése egy olyan utazó előadássorozatot vagy kiállítást jelölt, amely különböző városokban vagy régiókban mutatta be az adott terméket vagy szolgáltatást.
Az "út" (road) szó utal arra, hogy a roadshow egy meghatározott helyről indulva egyik helyszínről a másikra utazik. Az előadások vagy bemutatók általában egy rövid időre érkeznek egy adott városba vagy régióba, majd tovább haladnak a következő helyszínre.
A "show" szó pedig a bemutatót, előadást vagy kiállítást jelenti. A roadshow tehát egy olyan esemény, amelyen a cégek vagy szervezetek különböző városokban vagy régiókban bemutatják termékeiket, szolgáltatásaikat vagy projekteiket.
A roadshow fogalma az idők során kibővült és sok más területre is kiterjedhet, például koncertekre, divatbemutatókra, filmek promóciójára stb. A cél mindig ugyanaz: eljuttatni az üzenetet vagy a bemutatandó dolgot a közönséghez, akiknek nincs lehetőségük az eredeti helyszínre utazni.
Az etimológiai eredet pontos eredetét nehéz meghatározni, de a "roadshow" kifejezés jelentése és használata az évek során általánossá vált a marketing és az eseménytervezés területén.
Szófaja és helyesírása
főnév
Példamondatok
1. A cégünk évente több roadshow-t tart, hogy bemutassa új termékeinket és szolgáltatásainkat.
2. Az új film promóciójának részeként a sztárok egy roadshow keretében járják az országot.
3. Az autógyártó vállalat roadshow-t szervezett, hogy bemutassa legújabb modelljeit és technológiai fejlesztéseit.
4. A vállalkozók különböző városokban rendezett roadshow-kon vehettek részt, ahol megtudhatták, hogyan építsék fel sikeres üzletüket.
5. A roadshow során az előadók interaktív prezentációkat tartottak a közönségnek, hogy jobban megértsék a termék előnyeit és használatát.
6. Egy nemzetközi roadshow keretében bemutatták a hazai kultúrát és hagyományokat külföldi látogatóknak.
7. A roadshow célja az volt, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek a potenciális ügyfelekkel és partnerekkel.
8. Az új könyv népszerűsítésére célzott roadshow-t szerveztek, ahol az író dedikált példányokkal találkozhatott rajongóival.
9. A startup vállalkozás egy roadshow segítségével próbálta megszerezni befektetők érdeklődését és támogatását.
10. Az előadóművész roadshow-t tartott, hogy eljusson a zene szerelmeseihez és bemutassa új dalait.
Rokonértelmű szavak
körút, utazó kiállítás, turné, bemutató út, vándorcirkusz
Fonetikus átírás
[roʊd.ʃoʊ]
Betűrendben közeli szavak
reprezentalni, res iudicata, reve, rezsi, rittberger, roadshow, robosztus, romnyi, rondella, rondo, rorate,