imazs
imazs szó jelentése
Az "imázs" szó jelentése és fogalma a magyar nyelvben többféleképpen értelmezhető. Általános értelemben az "imázs" egy személy vagy vállalkozás nyilvános képét, megítélését jelenti. Ez a kép befolyásolhatja mások véleményét, hozzáállását és viselkedését az adott személlyel vagy vállalkozással szemben. Az imázs a külső megjelenést, viselkedést, kommunikációt és üzeneteket foglalja magában. Fontos része lehet az öltözködési stílusnak, a beszédstílusnak, a testbeszédnek, valamint a közösségi média jelenlétnek is. Az imázsnak pozitív vagy negatív lehet a hatása, és befolyásolhatja az emberek véleményét, vásárlási döntéseit vagy akár egy vállalkozás sikerét. Az imázst gyakran építik és alakítják ki cégek, hírességek vagy politikusok is. Ezenkívül az egyén is tudatosan formálhatja saját imázsát azáltal, hogy figyelmet fordít megjelenésére és kommunikációjára. Összességében tehát az "imázs" szó a magyar nyelvben egy személy vagy vállalkozás nyilvános képét, megítélését jelenti, amelyet a külső megjelenés, viselkedés és kommunikáció alakít.
Értékeld a meghatározást!
A szó eredetete, etimológiája
A szavak etimológiája gyakran erősen bizonytalan, és több feltételezés is előfordulhat!
A "imázs" szó eredete a latin "imago" szóból származik, ami "kép" vagy "ábra" jelentést hordoz. Az "imago" szó jelentése azonban nemcsak a fizikai képekre vonatkozik, hanem a mentális képekre és elképzelésekre is.
Az "imago" szó magyar nyelvbe való átvétele a középkori latin nyelven keresztül történt, amikor a latin volt a kulturális és vallási közvetítőnyelv Európában. A középkorban az "imago" szót használták a vallási ikonok, szobrok és festmények megnevezésére is.
Az "imázs" szó tehát eredetileg egy külső képet vagy formát jelölt, de idővel jelentése kibővült és átvitt értelemben is használták. Ma már leginkább arra utal, hogy milyen képet vagy benyomást keltünk másokban, illetve hogyan látják minket mások.
Az "imázs" fogalma tehát összefüggésben van a külső megjelenéssel, viselkedéssel és kommunikációval. Fontos eszköz lehet az egyén vagy vállalat pozicionálásában és brand építésében.
Szófaja és helyesírása
főnév
Példamondatok
1. Az új kampány célja, hogy javítsa a vállalat imázsát.
2. A híresség gondoskodik róla, hogy mindig tökéletes legyen az imázsa.
3. A rendezvényen olyan ruhában jelent meg, amely passzolt az általa szeretett bohém imázshoz.
4. A politikusnak erős és határozott imázsa van a választók szemében.
5. Az üzletember sikeres vállalkozóként építette fel saját imázsát.
6. Az új termék bevezetése előtt fontos volt, hogy kidolgozzák azt az imázst, amit el akartak érni vele.
7. A színésznő ápolt és elegáns megjelenése erősítette a hollywoodi dívák imázsját.
8. Az énekesnő új albuma segített abban, hogy megújítsa a zenei imázsát.
9. A sportoló kemény munkával és kitartással építette fel a sportolói imázsát.
10. A márka elkötelezte magát a fenntarthatóság iránt, ezáltal pozitív imázst alakított ki magának a vásárlók körében.
Rokonértelmű szavak
kép, megjelenés, külső, kinézet, arculat, hírnév
Fonetikus átírás
[ˈimaːʒ]
Betűrendben közeli szavak
idem papír, identitas zavar, ignoralni, ignorantia, iliofemoralis, imazs, imbisz, imho, implemental, imponalni, importor,